READING

Συνέντευξη με τους Mother Of Millions...

Συνέντευξη με τους Mother Of Millions

Με αφορμή την παρουσίαση του νέου άλμπουμ “Artifacts” σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το kourdistiri.gr έκανε μιά μικρή και περιεκτική κουβέντα με τον μπασίστα των Mother of  Millions,

Πάνο Πρίφτη. Ας δούμε τι είπε στον συντάκτη μας Γιάννη Κεντρωτή


Για αρχή, καλώς ήρθατε στο Kourdistiri.gr

Ευχαριστούμε για την πρόσκληση.

Βρισκόμαστε λιγότερο από μήνα μακριά, από την παρουσίαση του “Artifacts” σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και τη κυκλοφορία του. Ποια είναι η μέχρι τώρα ανταπόκριση των φίλων της μπάντας στα κομμάτια που έχουν βγει στην δημοσιότητα;

Οι αντιδράσεις του κόσμου στα κομμάτια που έχουν δημοσιοποιηθεί είναι πολύ θετικές και αυτό είναι σίγουρα κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Επίσης θετικά είναι και πρώτα reviews που έχουμε από τον ελληνικό και ξένο τύπο οπότε θα λέγαμε πως τα πράγματα μέχρι στιγμής εξελίσσονται ιδανικά.

Κοιτώντας πίσω, έχουμε δύο διαφορετικούς δίσκους, ο ένας καλύτερος από τον άλλο, ενώ τώρα, με το “Artifacts”, νομίζω βαδίσατε ένα κάπως διαφορετικό μονοπάτι. Πιστεύετε ότι φτάσατε τις δικές σας προσδοκίες;

Δεν υπάρχει οριοθετημένο πλαίσιο μέσα στο οποίο γράφουμε μουσική. Σκοπός μας είναι οι συνθέσεις να ντύνουν με τον βέλτιστο τρόπο το concept του κάθε δίσκο. Προσπαθούμε να μην αυτοπεριοριζόμαστε στην έκφρασή μας και εφόσον η μουσική, το artwork, οι στίχοι και το concept δημιουργούν στον ακροατή την αίσθηση της ολότητας του έργου, θεωρούμε πως έχουμε πετύχει τον στόχο μας.

Το κοινό που περιμένει την κυκλοφορία του “Artifacts” είναι αρκετά μεγαλύτερο από αυτό την εποχή του “Sigma”, ενώ υπάρχει μια σταθερή ανοδική πορεία της μπάντας. Πιστεύετε ότι ο κόσμος περιμένει περισσότερα από εσάς;

Αυτό που λες είναι πιθανόν αλλά δεν είναι κάτι που μας δημιουργεί άγχος. Και εμείς οι ίδιοι θέλουμε να εξελισσόμαστε και ο κάθε δίσκος που βγάζουμε να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα δομημένος. Προσπαθούμε να είμαστε μουσικά ειλικρινείς πρώτα με τους εαυτούς μας και στη συνέχεια με τον κόσμο. Άλλωστε αυτά τα δυο είναι αλληλένδετα.

Στο Sigma θίγατε λίγο πολύ κοινωνικούς προβληματισμούς με κύριο θέμα την απάθεια του ατόμου μέσα στην κοινωνία. Ενώ προσωπικά βρήκα πολύ έξυπνο και ωραίο τον τρόπο που ξεκινούσε και τελείωνε ο δίσκος με (σχεδόν) τους ίδιους στοίχους. Το “Artifacts” μέχρι στιγμής φαίνεται πιο «σκοτεινό», τόσο μουσικά όσο και στο artwork. Να περιμένουμε κάποιο άλλο είδος προβληματισμού στην ολότητά του;

Το «Artifacts» αφηγείται μια ιστορία για έννοιες, ιδέες και συναισθήματα ως αντικείμενα τελετουργικής αξίας. Το concept είναι πράγματι πιο σκοτεινό και ίσως πιο βαρύ από τις προηγούμενες δουλειές μας. Στα κομμάτια του δίσκου παρουσιάζεται η τελετουργική υπόσταση αυτών των εννοιών που τελικά με κάποιον τρόπο αλληλοσυνδέονται.

Πάντως, μόνο το artwork του, σε προδιαθέτει για κάτι τέτοιο, ενώ, δεν ξέρω πόσο μακριά το πάω, το εξώφυλλο δείχνει μία σύνδεση του ανθρώπου με την φύση(?). Βλέποντας το πρόσωπο με τον τάρανδο. Πόσο ισχύει αυτό;

Δεν θα έλεγα ότι ισχύει καθώς δεν υπάρχει αναφορά στην έννοια της φύσης και της σχέσης του ανθρώπου με αυτήν. Τα διάφορα στοιχεία του εξωφύλλου έχουν αλληγορική σημασία. Τα σύμβολα κρύβουν από πίσω τους έννοιες. Ακόμα και η επιλογή των χρωμάτων δεν είναι τυχαία. Φυσικά υπάρχει σύνδεση των συμβολισμών του εξωφύλλου με τα κομμάτια του δίσκου αλλά όχι κυριολεκτική.

Σαν “Artifact” συνήθως αναφερόμαστε σε κάποιο αντικείμενο της αρχαιότητας που χρησιμοποιείτε σε τελετουργίες. Το συναντάμε συχνά στον κινηματογράφο αλλά και σε video games (βλ. Indiana Jones & Assassin’s Creed αντίστοιχα). Πόση σύνδεση υπάρχει σε τίτλο και μουσική/στοίχους;

Πράγματι, όπως είπαμε και πριν, χρησιμοποιούμε την έννοια του «τέχνεργου» με την τελετουργική του υπόσταση. Βέβαια στο concept του δίσκου τα τέχνεργα δεν είναι αντικείμενα αλλά ιδέες και συναισθήματα. Είναι έννοιες που ακριβώς αυτή η τελετουργική τους υπόσταση μας αναγκάζει να τις κουβαλάμε μαζί μας σε όλη μας την ζωή.




Μετά από τρεις δίσκους, έχετε κάποια συγκεκριμένη «τελετουργία» κατά την διάρκεια της δουλειάς σας ή είναι μια σειρά γεγονότων που συνδέονται διαφορετικά μεταξύ τους για να φέρουν το αποτέλεσμα;

Η αλήθεια είναι πως δεν κάνουμε κάτι ιδιαίτερο όταν ξεκινάμε να γράψουμε μουσική. Περνάμε πάρα πολλές ώρες στο στούντιο και μπορώ να σου πω ότι ιδέες παράγονται συνεχώς. Μπορεί κάποιος να φέρει μια μελωδία ή ένα μουσικό θέμα ή απλά να τζαμάρουμε χάνοντας την αίσθηση του χρόνου. Αν νιώσουμε ότι υπάρχει κάτι καλό το δουλεύουμε όλοι μαζί, το φέρνουμε σε ένα σημείο και το επανεξετάζουμε μετά από κάποιο καιρό. Αυτή η συνεχής ζύμωση μας επιτρέπει να διαλέγουμε το υλικό που θεωρούμε καλύτερο και να το εμπλουτίζουμε. Είναι μια ομαδική διαδικασία χωρίς εγωισμούς.

Πόσο σας έχει επηρεάσει η κατάσταση της χώρας και των ανθρώπων της τα τελευταία χρόνια στην μουσική και τα θέματα που γράφετε;

Ότι συμβαίνει γύρω μας σίγουρα ασκεί κάποια επιρροή στην θεματολογία με την οποία κάθε φορά επιλέγουμε να ασχοληθούμε. Οι φίλοι μας, οι οικογένειές μας, οι δικοί μας άνθρωποι και εμείς οι ίδιοι ερχόμαστε αντιμέτωποι με την καθημερινότητα και τις δυσκολίες της. Η όψη της καθημερινότητας συνδιάζεται με τις προσωπικές ιστορίες του καθενός και τελικά κάπως έτσι παράγεται η πρώτη ύλη για την θεματολογία των δίσκων μας.

Περνώντας σε διαφορετικό θέμα, ολοκληρώσατε την πρώτη σας, αν δεν κάνω λάθος, περιοδεία εκτός συνόρων. Τι έχετε να μας πείτε για αυτή σας την εμπειρία;

Έχουμε βγει δυο φορές εκτός συνόρων και πραγματικά οι περιοδείες είναι μια πολύτιμη και αξέχαστη εμπειρία. Ο εικόνες εναλλάσσονται γρήγορα και η τριβή σου με τον κόσμο και την μουσική σκηνή της κάθε χώρας διευρύνει την οπτική σου. Ειδικά όταν αλληλεπιδράς με ανθρώπους που έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με την μουσική σου και αντιδρούν με πολύ θετικο τρόπο, το αίσθημα πληρότητας που αισθάνεσαι είναι μοναδικό.

Πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα έξω; Τόσο σε σχέση με την ποιότητα μαγαζιών/ήχου, όσο και με την ανταπόκριση του κοινού.

Σίγουρα εξαρτάται από την χώρα αλλά μιλώντας για τις μεγάλες Ευρωπαϊκές χώρες τα πράγματα είναι αρκετά προχωρημένα σε σχέση με εμάς. Ο αριθμός των μουσικών σκηνών είναι μεγαλύτερος και βλέπεις εγκαταστάσεις που πραγματικά σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό. Για παράδειγμα στην Ολλανδία τα venues είναι πραγματικά υπερπλήρη. Οι υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (backstage, εστιατόρια, μπάνια, αίθουσες ψυχαγωγίας) και εξοπλισμός είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε και ο επαγγελματισμός του προσωπικού. Η βοήθεια και η προθυμία να σε εξυπηρετήσουν πριν, μετά αλλά και κατά την διάρκεια του live είναι κάτι που δεν το συναντάς τόσο συχνά στην χώρα μας.

Είναι υπερβολικά νωρίς να συζητήσουμε για ένα τέταρτο άλμπουμ, αλλά ποια είναι τα σχέδια των MoM για το μέλλον; Περιοδείες και προώθηση του “Artifacts”.

Αυτή την στιγμή θέλουμε να παίξουμε live και να προωθήσουμε το «Artifacts». Υπάρχει ήδη ο σχεδιασμός για κάποια shows στο εξωτερικό και λίγο πιο μετά για κάποιες περιοδείες. Όλα θα ανακοινωθούν στον κατάλληλο χρόνο.

Τα τελευταία λόγια δικά σας, ενώ θα τα πούμε στο ερχόμενο live της Αθήνας.

Ευχαριστούμε και πάλι για την φιλοξενία. Ευελπιστούμε ο κόσμος να αγκαλιάσει το «Artifacts» και ελπίζουμε να σας δούμε όλους στα ερχόμενα live μας σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Rise Evolve.





RELATED POST

INSTAGRAM
Κουρδιστείτε.....